Merkidentiteit

Omschrijf je merk als een persoonlijkheid

Definitie merkidentiteit
Je kunt de identiteit van je merk omschrijven met kernwaarden. Kernwaarden omschrijven de persoonlijkheid van jouw merk. En jouw persoonlijkheid karakteriseert jouw creatieve onderneming (tenminste, als jij je merk bent). Waar sta je voor en hoe draagt je bedrijf, onderneming of kunstenaarspraktijk deze waarden uit.  

Kies jouw kernwaarden
Op verschillende manieren kun je jouw identiteit te definiëren. Kernwaarden kunnen bijvoorbeeld zijn: 

  • Optimistisch 
  • Puur 
  • Gezond 
  • Vrij 
  • Betrouwbaar 
  • Ambitieus 
  • Geduldig 
  • Levenslustig 
  • Eerlijk  
  • Toegankelijk 
  • Bescheiden 

Kies 3 tot 4 kernwaarden uit die jouw merk omschrijven.

Voorbeelden
Het Nederlandse bedrijf ‘Seepje’ heeft als kernwaarden natuurlijk, eerlijk en sociaal. Dat zie je niet alleen terug in het materiaalgebruik en de ingrediënten, maar ook in de vormgeving. Ook in de content brengen ze de boodschap duidelijk naar voren.  

Een ander voorbeeld komt van de vindingrijke architect Bob Hendrikx. Hij bedacht de ‘Loop Living Cocoon’, de eerste doodskisten gemaakt van levend materiaal. Kernwaarden voor dit product zijn: duurzaam, herstellend en verrijkend. 

Wat vind jij?
Wat zijn belangrijke waardes voor jou en je creatieve onderneming? Komen jouw persoonlijke kernwaarden overeen met de kernwaarden van je creatieve onderneming? 

Spreekt dit je aan?
Wil je meer leren over marketing voor creatieve ondernemers? Of wil je investeren in je eigen creatieve onderneming door een traject te volgen?
Kijk verder voor meer informatie of vraag een gratis intake aan via het contactformulier.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *