fbpx
Beeld: workshop in oude watertoren in Delft

BLOG: Marketing voor theatermakers

Het Delft Fringe Festival helpt 3O jonge talenten op weg

Theatermakers zijn geen praatjesmakers, of toch wel?

Op 18 februari mocht ik een groep van 30 jonge theatermakers op weg helpen met hun marketing. Ze waren – uit 285 (!!) aanmeldingen – geselecteerd om in juni aan het Delft Fringe Festival deel te nemen. Een unieke kans voor deze jonge talenten om ervaring op te doen en bekend te worden bij het grote publiek.

Het was een inspirerend, gemotiveerd en divers gezelschap van dansers en performers tot cabaretiers en muzikanten. Ze maken niet alleen luchtige en grappige voorstellingen, ook zware thema’s zoals de dood, gender-identiteit en angsten komen aan bod.

Maar hoe prijs je jouw voorstelling aan bij het publiek, als je (naast 1 foto) maar 40 woorden tot je beschikking hebt?
Dan moet je in die korte tekst het verschil kunnen maken! Theatermakers zijn over het algemeen makkelijke praatjesmakers, maar het blijkt nog knap lastig om een pakkend eigen promotietekstje te schrijven. Gelukkig mocht ik hen op weg helpen met tal van praktijkvoorbeelden en met verschillende schrijfoefeningen. Hopelijk staat nu alles als een huis!

Lees hier het verslag van deze speciale workshop-dag voor de jonge makers of bekijk de after movie.

Benieuwd?
Bezoek het ‘Delft Fringe Festival’ in juni en laat je verassen door de talenten. Tussen 31 mei en 11 juni vindt het festival plaats op 28 locaties door heel Delft.

Ben je zelf theatermaker?
Zoek je hulp bij het vermarkten van je voorstelling?
Schroom dan niet om een keer kennis te maken, ik help je graag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *